آپ متفاوت!!!!


▓█♦OnYx♦█▓

"مارتین هیلبرت" و "پریسیلا لوپز" محققان دانشگاه جنوب کالیفرنیا به تازگی این رقم را در قالب گزارشی درباره میزان حجم اطلاعاتی که انسان در حال حاضر قادر به جمع آوری آنها است محاسبه کرده اند.
این رقم بسیار عظیم است، یک اگزابایت برابر هزار پتابایت است و یک پتا بایت برابر است با هزار ترابایت و یک ترابایت حجمی است که این روزها بیشتر کاربران رایانه ای آن را در کیس رایانه خود در اختیار دارند.
البته این رقم در حال بزرگتر شدن نیز هست، بر اساس این مطالعه حجم ذخیره اطلاعات رایانه ای عمومی با سرعتی برابر 58 درصد در سال رو به افزایش است.
اما در این میان رقم بزرگتری نیز وجود دارد: میزان اطلاعاتی که در میان فضا ناپدید می شوند. محققان می گویند انسان در سال 2007 در حدود 1.9 زتابایت اطلاعات را از منابعی مانند برنامه های تلویزیونی و ماهواره های GPS به فضا فرستاده است، نکته جالب اینجا است که یک زتابایت برابر هزار اگزابایت است.
در حالی که انسان در حال حاضر انبوهی از سخت افزارهای ویژه ذخیره اطلاعات را در اختیار دارد، این مخازن ذخیره سازی در برابر آنچه طبیعت برای ذخیره اطلاعات در اختیار وی قرار داده بسیار ناچیز است.
بر اساس گزارش سی نت، در واقع حجم ذخیره سازی ابزارهای دست ساز بشر تنها قابلیت ذخیره سازی یک صدم اطلاعاتی را دارند که DNA انسان در خود ذخیره کرده است.

 

*منبع : خبرگزاری مهر و مرجع متخصصین فناوری اطلاعات*


نظرات شما عزیزان:

ashkan
ساعت16:46---27 بهمن 1389
سلام دوست عزيز وب جالبي داري . خوشحال ميشم به منم يه سري بزني . موفق و پيروز باشين

Armin2@FS
ساعت16:28---27 بهمن 1389
سلام وبسایت جالبی داری اگه دوست داشتی به من هم سر بزن خوشحال می شم اگه می شه من رو بانام چیه...چیزی شده...بلینک بعد خبر بده تا تو رو بلینکم یک دنیااااااااابوسسسسسسسس بای

@} ;-@} ;-@} ;-@} ;-@} ;-


mehrzad
ساعت11:56---27 بهمن 1389
سلام امروز آپم ممنون میشم یه سری بزنی

پاسخ:اومدم...


Yasin
ساعت20:52---26 بهمن 1389
پاسخ:بله دیگه...D:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:ذخیره اطلاعات جهان,ذخیره اطلاعات,ساعت 1:54 توسط فرزاد| |


Power By: LoxBlog.Com